ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗДАВАНЕ НА СКИЦА
В тази статия ще се опитаме да дадем повече информация относно въпроса – какви са необходимите документи за издаване на скица?
Агенцията по геодезия, картография и кадастър е институцията, която е оправомощена да издава официален документ – скица на конкретен поземлен имот.
Обекти на кадастъра са следните недвижими имоти:
- отделни поземлени имоти
- сгради изградени в имотите
- сгради изградени до груб строеж
- самостоятелни обекти в сграда
По искане на собственика на даден обект службата по геодезия, картография и кадастър издава скици, а за самостоятелен обект в сграда схема на обекта при съдебна и/или доброволна делба, при продажба на недвижим имот или част от него, при обединяване на съседни недвижими имоти, както и при разделяне на недвижим имот по искане на собственика или във връзка с промяна на трайното му предназначение.
Необходими документи:
- заявление по образец от Агенцията по геодезия, картография и кадастър
- копие на документ, удостоверяващ правото на собственост върху имота
- документ за платена такса
Допълнителен комплект документи са необходими само в определени случаи:
– удостоверение за наследници, ако се иска издаване на скица за имот, който е получен в наследство;
– пълномощно с нотариална заверка на подписа на собственика на имота (за издаване на скица/схема за чужд имот).
Ако за района, в който се намира поземления имот, все още няма влязла в сила заповед за одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, компетентен орган за издаване на нова скица е съответната община, а за земеделски земи е общинската служба по земеделие.
За заявяване на скица, допълнителна информация по тази или други теми може да посетите нашия сайт …